مثل هوای بهار

گاهی آفتاب... گاهی باران... گاهی رنگین‌کمان...

مثل هوای بهار

گاهی آفتاب... گاهی باران... گاهی رنگین‌کمان...

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

  • ۰۶ آبان ۰۲ ، ۰۷:۴۶ غزه
  • ۰۵ آبان ۰۲ ، ۲۲:۵۶ حاصل

مهر بی‌باران

سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۰۶:۲۹ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

شعر برای من یعنی غزل؛ مثنوی و رباعی هم گاهی...

این‌بار ولی در قالب مثنوی آمد...

و من می‌گذارم شعر، فقط بیاید... هر جور که دلش می‌خواهد...

 

باران نمی‌بارد در این مهر غبارآلود

باران که درمان همه اندوه‌هامان بود

باران نمی‌بارد و ما بیمار بیماریم

هم در گلو بغض است و هم در سینه غم داریم

باران نمی‌شوید چرا آلودگی‌ها را

تازه نمی‌سازد چرا حال دل ما را

ابری نشد این آسمان، با اینکه پاییز است

پاییز بی‌باران چه اندازه غم‌انگیز است

این خاک‌ها که مانده روی چهره شهرم

انگار می‌گوید که من با آسمان قهرم

قهرم ولی دلتنگ باران نیز خواهم شد

کی از صدای بارشش لبریز خواهم شد؟

باران نمی‌بارد، هوا خاکستری مانده

بیمار ما در خانه خود بستری مانده

یک ماه از پاییز بی‌باران گذشت آری...

یک ماه بی‌باران، پر از اندوه بیماری

آبان بیا با یک بغل باران شورانگیز

با آسمانی از شکوه ابرها لبریز

بر ما ببار و حالمان را تازه‌تر کن، آه

یک ماه بی باران گذشت، ای وای من، یک ماه...

دلتنگ رعد و‌ برقم و بغضی به دل دارم

باران بیا، من هم بیایی سخت می‌بارم...

۲۷ مهر ۱۴۰۰- قرنطینه

۰۰/۰۷/۲۷ موافقین ۴ مخالفین ۰
صبا

نظرات  (۵)

سلام

ان شاءالله قرنطینۀ خزان آلودتان با شمیم باران های بهاری معطر شود...

پاسخ:
علیکم السلام
ان شا الله بهار واقعی عالم از راه برسد...

آمین یارب العالمین.

 

برای بهار واقعی در وبلاگ قبلی ام متنی نوشته بودم. به نظر خودم پر بدک نبود. شاید به بهانه ای باز هم بنویسم...

شاعره بانو هم بودید و نمی‌دانستم؟!😍

پاسخ:
🙃

چقدر قشنگ:)

مریضی ازتون دور:)

پاسخ:
ممنونم
ان شا الله شما هم سالم و سلامت باشید.
۱۶ آبان ۰۰ ، ۰۹:۰۱ زهراسادات

پس بارونای آبان کار تو بوده. دمت گرم. شعرهاتو خیلییییییییییی دوست دارم.

پاسخ:
لطف داری♥️

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">