مثل هوای بهار

گاهی آفتاب... گاهی باران... گاهی رنگین‌کمان...

مثل هوای بهار

گاهی آفتاب... گاهی باران... گاهی رنگین‌کمان...

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

  • ۰۶ آبان ۰۲ ، ۰۷:۴۶ غزه
  • ۰۵ آبان ۰۲ ، ۲۲:۵۶ حاصل

حرف‌های مهم

پنجشنبه, ۱۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

در حال مرتب کردن وسایلم بودم، کاغذی پیدا کردم از روزهای خواستگاری!

وقتی همسرجان داشته صحبت می‌کرده، من یادداشت‌برداری کرده‌ام از حرف‌هایش!!!

گفته بود من وقتی از کسی ناراحت می‌شوم، بهش نمی‌گویم...

راست گفته بود... خیلی راست گفته بود... و لابد من آن روز پیش خودم فکر کرده بودم چه خوب! چه بزرگوار! چه جالب!

و نمی‌دانستم این خصلتی که ظاهرش انقدر خوب به نظر می‌رسد، بزرگ‌ترین بحران‌های زندگیمان را رقم خواهد زد و بیشترین انرژی روانی را از من خواهد گرفت! 

پنهان کردن دلخوری‌ها، بروز ندادن ناراحتی‌ها، جمع شدنشان، دلسردی‌ها، کمرنگ شدن‌ها... بالاخره یک جایی این زخم‌های کهنه سر باز می‌کند؛ چرکش، دردش، می‌ریزد بیرون و چقدر صبر و مهارت لازم است تا این زخم را ببندی و به انتظار التیام و بهبودی بنشینی...

راست گفته‌اند که حرف‌های خواستگاری خیلی مهمند... راست گفته‌اند...

۰۰/۰۷/۱۵ موافقین ۲ مخالفین ۰
صبا

نظرات  (۶)

سلام 

آیا میتونم رمز داشته باشم؟

البته اگر تمایل دارید...

 

۱۶ مهر ۰۰ ، ۲۳:۰۳ یاسی ترین

یک زمانی پیش مشاوری میرفتم می‌گفت هر مسئله‌ای بین زن و شوهر نهایتا تا هفتاد و دو ساعت باید راجع بهش حرف زده بشه و حل بشه. این اصلا خوب نیست که خیلیا همیشه توی سکوت می‌گذرند. 

حرف زدن هم عادتی و تمرینی هست. سخته مردی رو عادت بدی به حرف زدن؛ خودش باید بخواد...

 

پاسخ:
بله درسته.
اینکه فکر کنیم چون طرف مقابلم رو‌ دوست دارم و‌ نمی‌خوام ناراحتش کنم، پس دلخوری‌هامو‌ نمیگم، خطای بزرگیه.
البته که باید اعتراف کنم قطعا واکنش‌های نادرست من هم موثر بوده در این سکوت...

سلام علیکم

 

یعنی با علمی که الان دارید حاضر نبودید با ایشون ازدواج کنید؟

اگر باز هم حاضر بودید ازدواج کنید پس چرا به نظرتون مسئله ی خیلی مهمی بوده که ازش غفلت کردید؟

پاسخ:
سلام علیکم و‌ رحمت الله
چرا قطعا باز هم با ایشون ازدواج می‌کردم.
ولی اگر به این نکته توجه کرده بودم، رفتارم تغییر می‌کرد و خیلی از تلخی‌ها رقم نمی‌خورد.

پس دیگه اهمیتش برای زمان خواستگاری نیست.

یعنی اگر این موضوع موقع خواستگاری مطرح هم نمی شد مهم نبود چون تو تصمیم گیری شما تاثیری نداشت.

پاسخ:
اینکه نوشته بودم حرفهای خواستگاری مهم هستند، از این جهت بود که خیلی‌ها میگن اون حرفها مهم نیست و یه سری سوال و جواب کلیشه‌ای هست و‌...
می‌خواستم بگم اتفاقا اون حرفها خیلی واقعی هستند و باید بهشون توجه کرد و ازشون برای شناخت طرف مقابل (چه در اصل تصمیم برای ازدواج، چه در برنامه‌ریزی و پیشبرد زندگی آینده) کمک گرفت.

منظور بنده دقیقا خلاف شما بود. خیلی ها مسائل جزئی رو آن چنان بزرگ می کنند که مانع اصل ماجرا و ازدواج ها میشه. بالاخص خانواده ها.

بنده هم نمیگم این ها مهم نیست. هست ولی نه بیشتر از اصل ازدواج. چون اولا ایده آل که هیچ وقت پیدا نمیشه و دوما ایده آل در مسائل فرعی چه باشه و چه نباشه به هر صورت یک نوع امتحان هست و امتحان با نعمات همیشه سخت تره و البته حسابش هم سخت تره. اصل بر کفویت ایمان و تقواست. بقیه ش بود و نبودش امتحانه.

پاسخ:
به لطف خدای مهربان، اطرافم سخت‌گیری غیرعاقلانه در امر ازدواج خیلی به‌ندرت اتفاق می‌افته.
فرمایش شما متینه.
هم عاقلانه (بدون سهل‌گیری و بدون سخت‌گیری غیرمنطقی) باید انتخاب کرد و هم عاقلانه باید زندگی کرد. 
البته که اگر ایمان واقعی (نه نمایش ایمان) در زوجی تجلی پیدا کنه، خونشون قطعه‌ای از بهشت میشه. رزقنا الله و ایاکم.
۲۱ مهر ۰۰ ، ۲۱:۴۸ شاگرد بنّا

یه دفتر بذارید

ناراحتی هاتون و اون تو بنویسید

همون تو به هم جواب بدید

حتی مسخره ترین ها رو

اینجا که جواب داده

شاید اونجا هم جواب بده

سکوت واقعا بده.... به مرور بدترم میشه...

سکوت معمولا یک قربانی داره: اونی که بابت سکوتِ طرفِ مقابل مجبوره خودش رو تغییر بده تا اصلا ناراحتی پیش نیاد...

قربانی نباشید... این یه مسالۀ دو طرفه است

پاسخ:
ممنون از توصیه‌تون.
کسی که نخواد احساسش رو بیان کنه و دلخوریش رو بگه، مکتوبش هم نمی‌کنه.
البته پست و بلند روزگار ما رو هم به جایی رسوند که یاد بگیریم باید دلخوری‌ها رو گفت ولو اینکه ناراحتی موقتی به وجود بیاره.
به قول یه بزرگواری، ما قرار نیست تو زندگی همدیگه رو ناراحت نکنیم، قراره به هم ظلم نکنیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">